woensdag 14 december 2011

Kiekens

Het eerste is het verhaal van "twee" kiekens.
H.T.B had een halve dag verlof (gisteren) en we gingen samen M.K.P. ophalen aan de school. Maar aangezien we een beetje tijd hadden voor de schoolbel ging, doken we nog even de P&C binnen.
Kieken 1 ziet een hemd en vraagt aan Kieken 2 of hij nu onlangs zo geen heeft gekocht?

Kieken 2 antwoordde resoluut: "Bah nee gij! Zo'n hemd! Da hedde gij niet gekocht!"
Kieken 1 zegt dan maar dat hij zich vergist zal hebben en bij het nakijken thuis hangt er zo'n hemd niet in de kast.

Bijgevolg bedenkt Kieken 2 deze ochtend dat ze toch wel zo'n hemd kan kopen als extraatje voor de Kerst voor Kieken Numero Uno.

Jammer genoeg, zonder buit naar huis (niet meer in zijn maat) en dus gaat ze om haar teleurstelling weg te spoelen, de was doen. Ze raapt de witte was bij elkaar en dan ineens valt haar oog op een hemd waar ze een paar uur geleden ijverig naar het zoeken was in het maatje van Kieken Numero Uno.

Dus dat Kieken nummerke 1 en 2 wisten geen van beiden meer dat ze dat gekocht hadden (2 weken maar geleden, nota bene). Zo zijn we ooit eens een broodje gaan eten en wisten we een week later met twee ook niet meer waar het was. En nog meer, tot op heden weten we dat nog steeds niet.

En daarnet een gevalleke van Kieken 2 en eigenlijk ook van een kat.

Ik ging de keuken poetsen. Zet op een opstapje de kattenbak en daarboven nog twee volle zakken kattenzand.

Bij het opzetten van de constructie zeg ik al innerlijk tegen mezelf: "Dat gaat verkeerd aflopen, maar goed, het blijft staan, dus dweilen maar!".

Dat was buiten Marieke - ik weeg 6 kg - gerekend. Die had een grote boodschap te placeren, hetgeen feilloos gebeurde maar dan ging ze graven in het kattenzand en toen liep het mis.

Ik had het nog zo tegen mezelf gezegd hé. Kieken!!! :-)

9 opmerkingen:

Unknown zei

da's inderdaad een straf verhaal over twee erg vergeetachtige kiekens. wij zouden zeggen 'ge gaat uwe kop nog eens vergeten!' haha, groetjes, hilde

Unknown zei

oh, ja, ik vraag me eigenlijk af voor wat de afkortingen H.T.B en M.K.P. staan? een curieuzeneuze! ;-)

Moois van mie zei

ik dacht al dat het over andere kiekens zou gaan : van die flop op tv ...

Moois van mie zei

ik dacht al dat het over andere kiekens zou gaan : van die flop op tv ...

Lutje zei

tja......een kiekenkot daar?....

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Hilde: M.K.P. = Mijnheertje Koekepeertje oftwel Gaëtan (zoon) en H.T.B. staat voor Halve TrouwBoek. :-)
Ze zeggen ook wel eens, al goed dat je gat vasthangt of je verliest het anders. :-)

@Me: De eerste aflevering zat ik ook benieuwd te kijken.. maar heb het na 10 min uitgezet.. vond het ook maar niets.

@Lutje: Bij wijle wel ja.... met al dat gekakel hier (gepraat) :-)

Anoniem zei

Mijn schat is mijn geheugen, gemakkelijk voor mij. Maar nu wordt hij ook vergeetachtig en dat is een echte ramp ! Nu kan ik ook van die toestanden verwachten. ;-)

veerle zei

Dementie heet dat zeker?

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Michenco: whaauw, jij hebt een extern geheugen :-)
@Veerle: zoiets inderdaad :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...