Naar aanloop van "complimentendag" hadden we met een paar collega's een gespreksonderwerp aan tafel tijdens de middag.
Ze vinden toch wel dagen uit, waarvan je denk: "Maar allez, waar halen ze dan na weer vandaan of waarom?" Maar goed, wij ondergaan het.
En mijn brein begint dan te denken, werkende op een servicebedrijf én druk in de weer met telefoonopleidingen te ondergaan. Stel dat het de dag van het gedicht is en wij bij iedere klant die ons belt af zouden sluiten met een gedichtje.
Hilariteit aan de tafel bij de collega's en bij onze telefoonopleiding-goeroe. Een boze klant.. geen probleem... we sluiten af met een mooi gedichtje speciaal voor jou! Dat levert ons allicht een boel tevreden klanten op.
Denk je niet?
4 opmerkingen:
gewoon eens uitproberen hé ;) !
Ja tis wat hé, met wat ze allemaal verzinnen aan dagen. En de dag van het gedicht? Ik zal het mijn zwager eens vragen, die weet het vast wel, want die is dichter ;-).
De truuk is om de mensen, ook al krijgen ze niet wat ze wilden/vroegen, toch met een glimlach het gesprek te laten beëindigen.
@Michenco: Behandel eerst de klager dan de klacht. En laat de klant eerst zijn ballon leeglopen.. onderbreek hem niet maar veer mee!!! :-)
@Me: Tja zoals ik vrijdag een klant aan de lijn had en die zei tegen mij: "En laat u dit weekend eens goed gaan!" Daar stond ik toch even met een mond vol tanden.
@Nienke: Geweldig zoiets voor een vrijdag te gebruiken.
Een reactie posten