woensdag 22 januari 2014

Foster parents

Er moest nog 1 Nieuwjaarsbrief gelezen worden voor TonTon. En aangezien hun brief deels in het Frans was, had ik tegen Mijnheertje Koekepeertje gezegd dat hij nog eens moest repeteren.

Daar ging hij dan. "Oui, oui, C'est vrai. Voici ma lettre  en Français."

En toen kwam het: "C'est la première foe....

Op dat moment kwam ik niet meer bij, doordat "foeke". Ik kon hem nog corrigeren maar keer op keer was het foe in plaats van fois dat hij zei.

Gevolg, M.K.P. wenen van boosheid en tranen laten, ik gierend in de keuken en H.T.B. op de richel zittend en proberen om het niet te gaan uitproesten.

Maar bij den TonTon liep het wel goed dan.

Vandaag was La Reine er en hij had haar gezegd:"Oma, nu heb ik een slecht weekend gehad. Ze hebben me beledigd."

Jaja, wij, zo'n slechte ouders.

Dus ik liet het weten aan H.T.B dat we een blaam hadden gekregen van onze zoon.  En opperde dat we misschien een annonce moeten plaatsen voor adoptieouders.

Waarop H.T.B. repliceerde dat hij dat misschien al zou doen in onze plaats.

Dus als u weldra ergens ziet staan: "M.K.P. zkt vr H.T.B en Mothership nwe wnst. Reeds gevorderd in leeftijd, maar nog geen incontinentieluiers nodig." Dan gaat dit over ons.

Allicht bloklettert de krant dan: "Kind zoekt voor ouders nieuwe thuis."

Dan kunnen wij enkel zeggen: "Voor alles is er een première foe."


8 opmerkingen:

vee zei

Foei foei uw eigen kleine zo uitlachen, of moet ik,zeggen : foe foe !!!

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Vee: Jaja, ik sta al in de hoek. :-)

torfs gilbert allemaafoto's zei

Ja waar slaat dit nu op, hij heeft toch zijn best gedaan,maar hij zal jullie dat al lang vergeven zijn,
en als dit nog eens voorvalt niet zo streng meer zijn he, misschien komen de paas klokken nu niet voor jullie

Lutje zei

ja, waar trekt het op ;-)
:o)))
nog een fijne dag

Ariadnesdraad zei

Ja, hier moet je wel mee lachen. Maar 't is te hopen dat ie nu geen hekel aan Frans krijgt.Mij overkwam dat omdat ik op een leerkracht botste die me ook el-le-ke keer verbeterde.Is nooit meer goed gekomen... Dus eerlijk, ik snap je zoon wel een beetje :-)

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Ariadnesdraad: dat zijn dingen waar ik nog eens mee kan uitpakken als hij 18 wordt of trouwt. ;-) In ieder geval een degout heeft hij van Frans niet gekregen, hierdoor.
@Lutje: Ik weet het, maar het was sterker dan mezelf.
@Gilbert: Maar de Paashaas wel, nah. :-)

Anoniem zei

Zo'n vaart zal het wel niet lopen. Eens goed uitgelachen worden sterkt het karakter, toch ? ;-)

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Michenco: Nu kan hij er inderdaad om lachen. Idd wat hardheid kweken. ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...