vrijdag 11 maart 2011

Alternatief

Iemand bij ons heeft een alternatief gevonden om te besparen op vuilniszakken.

Men dumpt het gewoon in de beerput en men spoelt door en dat scheelt op vuilniszakken.

We hebben oude buizen; buizen waar we onder het terras van één van de buren een lek zit. Een lek dat er al meermaals heeft voor gezorgd dat de kelder baat in een vieze smurrie. En nu gaat men er nog eens voor zorgen dat heel de wc-afvoerbuizen ook het nog zwaar te verduren krijgen.

"Foei" aan diegene en allicht is het "Burenbron" zijn oudste die het doet. Wij hebben geen pampers meer in huis, zelf zijn we nog niet toe aan luiers en tetradoeken zijn ook niet meer "in" bij ons.

En ze zijn niet aan hun proefstuk toe, want de vorige keer was het krantenpapier, sigarettendoosjes die er in lagen.

Niet te verwonderen dat de buur van het gelijksvloers regelmatig eens "een bidet-gevoel" heeft als hij op het toilet zit en er wordt boven zijn hoofd doorgespoeld. Of het écht een "verfrissend" gevoel geeft betwijfel ik ten zeerste.

"Burenbron" vermoedde inderdaad dat het de oudste van hun wel eens zou kunnen zijn die achter hun rug de pampers deponeert maar "Burenbron's vrouw" ging voor compleet "denial". "Da kan niet van ons zijn!!!!", repliceerde ze op de vraag.

Ik ben wijselijk naar boven gegaan, vooraleer ik in de "******" zou gaan roeren. Ken uzelf heet dat ook wel.

Het beerruimen was nodig, want de werkmannen die "don't know when" het lek komen maken, konden niet beginnen werken als de put vol zat.

Dus nu hopen we dat weldra het lek verholpen is en dan begint allicht fase twee (van het rampenlan) . De smurrie die al ruime tijd ook in de muren is gedrongen van de kelder, zal most likely ervoor zorgen dat het bezetsel van de muren valt.

De kelder is tevens ook een mini-groententuin want er groeien champignonnekes aan de trap.
Zeg nu zelf.. een donkere kelder en de vochtigheid, dat is toch dé ideale kweekplaats voor champignons. Allicht het eten ervan  is gelijk aan een "paddo-effect."
Mocht één van de voorgaande buren er nog gewoond hebben, dan hadden we die nu al allicht meermaals "stoned"  in de kelder aangetroffen.

Maandag komt "Mevrouwtje Gierige Pin" nog eens polshoogte nemen van de toestand. Ik hoop dat haar rubberen laarsjes al klaar staan...want het is een mestveld.. down under!

2 opmerkingen:

torfs gilbert zei

wel christeltje, zit met jou meisje, maar voor 15 euro per jaar ben je lid van de huurders bond en stuen van een advokaat,lgeef dat eens door en vraag wat er aan te doen is, en neem onderneem stappen, je betaald huur en denk genoeg he.
Ik laat mij hier niet op mijn kop zitten, als het mij niet aanstaat mailtje naar bond en eigenaar,en de buren die zet ik dan wel te ----- als je weet wat ik bediel
groetjes gilbert

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

We zijn lid van de Huurdersbond...we kennen dat al...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...