vrijdag 24 september 2010

24 september

Gaëtan heeft een oma die hij nooit heeft gekend, zelfs ik heb haar nooit gekend, maar ik weet dat ik haar "ooit" zal ontmoeten. Maar Moekie (Luc zijn oma) heeft héél veel over haar verteld.

Over hoe goed ik het met haar zou kunnen vinden hebben, hoe groot haar hart voor dieren was én hoeveel "haar jongens" (Luc, Wim & Tim) voor haar betekende.

En Ilse (Van Dun) omschreef haar als: "Een wijfke met inzicht!".

Vandaag had het normaal gezien feest geweest!!!! 68 kaarsjes had ze mogen uitblazen!

Maar "haar jongens" zijn ouder mogen worden dan mama ooit is mogen worden. Op haar 34ste is ze heengegaan (daags na Luc 11de verjaardag, Wim was 9 en Tim 6 jaar).

Normaal gezien beleven wij deze dag héél sereen. Ik laat aan Luc weten dat ik op die dag aan hem en aan mama denk.

Maar vandaag, laat ik jullie eventjes héél diep in mijn hart kijken.

En ik vertelde  op de fiets (in de gietende regen) erover tegen Gaëtan. En die lieve schat, die begon spontaan, Happy Birthday te zingen én weet je, ik heb lekker meegedaan.

En op het einde van de Bosmansleiiiiiiiiiii, zongen we keihard: "Happy Birthday to you, Oma Lily, Happy Birthday toooooooooooooooooooo you!"

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...