donderdag 30 juni 2011

Klop je (medemens) rot!

Deze ochtend kreeg ik het ineens! Dat haar van mij trok op niets meer... weg was het model. Op zo'n moment dan mag "den bovensten den ondersten zijn"" of mag de hemel op mijn hoofd vallen", maar Biebieke moet dan naar de kapper.

Ik weet, dat ik soms héél impulsief kan zijn, maar het mag een troost zijn dat het met de jaren al wat gemilderd is.

Aangezien Luc, Gaëtan oppikte aan de school, kon ik mij de avonddienst van de kapper permitteren. Nu misschien zaten mijn Evakes er ook wel voor iets tussen. Deels wel, want oorringen van een creatieve geest, die moeten toch een mooi decor hebben of in mijn geval een "opgelapt" decor!

Dus Biebieke zit te wachten.... want er waren nog 2 wachtende voor mij. Dat dacht ik dus.

Ik had al even  het wat geritsel gehoord. en dacht dat het een stagairke was die achter het hoekske met een "pashoofd" wat papierkes voor het zetten van een misenplieke zat te oefenen (dat was al eens het geval geweest).
Maar neen, man, echt niet..ineens popt er een dame uit de grote fauteuil op. De dame in kwestie wou nog wat "duivescheten" in haar haar.. dus Biebeke zag de tijd schuiven.

Maar goed... daarom is het ook avonddienst en had ik op "mijn wenken" bediend willen worden had ik maar op de afspraak-dagen moeten gaan.

Bij de kapper hoor je meestal straffe verhalen, maar nu zag ik een tafereel buiten die getuigd van weinig fatsoen en respect tegenover een medemens.

Twee superjonge kereltjes (amper 12 me dunkt) sloegen daar gewoon een dame in elkaar!!!!! En de menigte aan de overkant van het tramspoor, keek er naar. Uiteraad ben je in shock als je dat ziet gebeuren in eerste instantie.

En net toen ik mijn derrière lifte  en de kapster mee wou gaan om te gaan helpen...kozen ze het hazenpad.

Frustraties om een slecht rapport, gewoon iemand niet kunnen hebben? In ieder geval... het stemt tot nadenken.. op klaarlichte dag timmeren ze je gewoon in elkaar.

En de dame in kwestie? Die stond er verweesd bij... nam  haar telefoon en begon te bellen. Gelukkig kwam de tram er net aan zodat ze toch wat veiligheid kreeg.

Wat gaat er toch om in die kinderen hun hoofd?

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...