dinsdag 28 juni 2011

Mariksaaaaaaaaaaaaaaa

Gisterenavond, vlak voor ik ging slapen had ik al gehoord dat er werd geroepen in onze straat.

Niet verwonderlijk want met de tropische temparturen gooit een mens zijn ramen 's avonds wagenwijd open, want overdag als men "aan den arbeid is".. is alles dicht om het zo fris mogelijk te houden.

Dit gezegd zijnde dus.

Toen ik het licht aan de kijkbuis ging uitdoen zag ik het tafereel: een man die zo stoned als een garnaal was of patattenschillen op sterk water had gedronken, stond te roepen: "Mariskaaaaaaaaaaa, Mariskaaaaaa!"

Zijn gewaggel leek erop alsof hij te lang in "De Poliep" op de Sinksefoor had gezeten zo onvaste benen had hij en daarbij begaf hij zich van deur naar deur om eraan te gaan rammelen en aan iedere deur maar roepen: "Mariskaaaaaaaaa, Mariskaaaa!"

Had hem eventjes in de gaten gehouden.. hij mij ook... toen ik het té begon te vonden en genoeg had van dat gebrul op 't straat om bijna middernacht!

Dus ik doe de raam open en zeg hem hoe laat het is. Die mens had misschien geen horloge aan en dacht dat het nog voor 22 uur was.. Kan best, je moet altijd iemand het voordeel van de twijfel geven.

Begint hij mij daar een lithanie: "Ik geen sleutel, ik vriendin hier,!" En die kon dus niet op één rechte lijn blijven staan. Had er een beauforke gestaan, we hadden hem horizontaal op den troittoir zien gaan.

Ik meldde hem dat ik hem hier nog niet had gezien én dat als hij hier een vriendinneke had hij dan toch wel zou moeten weten waar dat schoon kind haar bel zich bevond! En tussen de bedrijven door, u kan het al raden: "Mariskaaaaaaaaaaaaaaaa, Mariskaaaaaaaaaaaaaaa!"

Ter afsluiting zeg ik hem dat hij NU moet ophouden want dat we anders de arm der wet gaan inschakelen. Dat rammelen aan de deuren trok mijn suspicous mind!

En dan ineens hoor ik een stem van onder. Meestal is dat: "En een stem van boven sprak!"

"Christel, ik heb de Blauwe lijn al gebeld zunne, want dat is al efkes aan de gankkkkkkkkkkkkk!"

Ik buig mijn hoofd en zie op de "biljartbal" van Burenbron en diens vrouw (voor de goede gang van zaken, deze heeft geen biljartbal, maar een weelderige haardos).

Ah ja... de goeie Burenbron toch!

En zo gaat het nog even door (ondertussen was Burenbron al naar beneden gegaan, had hij tegen hem al een relaas gedaan, had hij al tal van telefoontjes gepleegd in een vreemde taal) tot hij opnieuw begon aan de deuren en nu ook effectief ging aanbellen bij de mensen.

Dus ik fluister hem toe: "Durf niet aan te bellen, ze woont hier niet! Blijf van de bel af!"
Vraagt hij: "Andere bel dan?"

Right dude, why not!!

Het meer dan moe zijn, besluit hem dan maar in het Engels te vertellen dat het een "Do not touch-warning" is van mijn kant.

En dan zegt hij: "Oke!" En kreeg ik in zijn moedertaal, allicht alle plagen van Egypte over mijn kop gesmeten. Want zo te horen was het niet netjes.. maar weg was hij én zijn kompaan die gans de tijd aan de overkant stond en hem volgde.

En weet je wat....10 minuten later... was de politie er..

Dus als u een Mariskaaaaaaaaaaaaaa kent.. effe iets laten weten.. wij hebben hier iemand die er nachts op zoek naar is.

2 opmerkingen:

Moois van mie zei

hoi Christel,

Die evabellekes zijn met sterling zilveren oorhaken. Ik ga ervan uit dat er in sterling zilver geen nikkel zit maar misschien veregis ik me ? Ik dacht dat de nikkel in sommige metalen haakjes zat ?
En het zijn ' hangende ' haakjes, dus geen stekertje.
En anders probeer je het gewoon en stuur je ze terug als je er toch last van hebt ?

En als ik straks wat meer tijd heb, kom ik wat bijlezen ;)

Moois van mie zei

joepie!!!!!!!!!!!!!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...