dinsdag 28 juni 2011

L'empreinte de l'ange

 (gebaseerd op een waar gebeurd verhaal)

Catherine Frot speelde de "voor gek-verklaarde" mama schitterend.
En dit terwijl ze het helemaal niet was, maar gewoon afging op haar moederinstinct en haar geheugen

Deze actrice leerde ik kennen toen een vriendin mij de film "La tourneuse de pages" in handen duwde in een ver verleden. Ook toen vond ik haar al een goede Franse actrice. En moest ik mijn mening herzien over Franse films.

Het einde is open en wat het meisje zegt: "Ik kan me niet veel van jou herinneren!", geeft je stof om het verdere verloop te schetsen.

Het huwelijk van "Claire Vigneaux" (gespeeld door Sandrine Bonaire) zal geen lang leven meer geschoren geweest zijn en langzaam maar zeker zal "Elsa Valentin (Catherine Frot) het meisje de kans gegeven hebben om wel veel "herinneringen" op te bouwen.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...