woensdag 15 juni 2011

Klopgeesten

Reeds geruime tijd rond middernacht begint er "iets" te kloppen. Zelf had ik het nog niet gehoord, tot afgelopen weekend.

En effectief rond het "uur der spoken" begint er iets te kloppen. Het lijkt wel of het kastjes die open en dicht worden gedaan. Toen Luc mij er op wees, dacht ik eerst dat het bij onze buurvrouw was. Maar ik kan me niet inbeelden dat deze iedere dag op een onmenselijk uur met haar kasten gaat liggen slagen.

Wat nog meer "Burenbron" en ook "Burenbrons-vrouw" en buurman R. had het ook al gehoord. Het was zelfs zo erg afgelopen nacht dat Buurman R. er wakker van was geworden.

Nu toen ik gisteren thuis kwam stond Burenbron zijn deur open en kreeg ik de melding: "Ik ga deze nacht eens op onderzoek. Ik ga eens zien op straat als het weer begint, wie er nog wakker is en dan eens polsen wat het kan zijn!"

Voor zover ik weet, valt Burenbron om 19 uur al snurkend in slaap op de zetel, dus laat staan dat hij dan om middernacht klaar is om op "klopgeesten-jacht" te gaan.

Of hij zou een ouija-bord moeten hebben waarmee hij dé bewuste geest zou kunnen oproepen, maar ook dat zal niet aan de orde zijn, me dunkt.

Burenbron's vrouw dacht aan verwarmingbuizen. Wat ook niet het geval is, want de verwarming staat niet op, althans bij ons niet.

Wat goed dat wij een Burenbron hebben die super nieuwsgierig is en die gaat uitvissen wat het is.

1 opmerking:

elke zei

Da's toch iets raars, hoor. Ik denk ook spontaan aan het 'kloppen' van de buizen van (vaak) oude radiators.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...