maandag 3 oktober 2011

Da komt ervan he!

Gaëtan moest gisteren naar 't Vleeshuis. Dus fietste moeder gezwind met hem achterop langs de kaaien richting Suikerrui.

Op ons duzende gemakken en ruim op tijd thuis vertrokken, maar blijkbaar was mijn inschatting van huis naar de Grote Markt toch langer dan van huis naar 't school. Nogal wiedes.

Dus aangekomen op de Suikerrui vraag ik hoe laat het is aan "Achteropzitterke" en die zegt: "13u55!"

Wablieft!!!! Moeder rochelt er wat "godverdoemenniskes" achteraan, want ik ben echt een tijdsfreak, dus maar 5 minuten over en nog niet op de plaats van bestemming is voor mij al stress! :-)

Mijn "jawatte Gerards" sloegen wel snel om in gelach toen ik bij de Grote Markt aankwam.

Die van A weten dat menig toeristen gebruik maken van kar en paard om daarmee de Scheldestad te verkennen. Deze (kar en paard) staan braafjes te wachten aan de voorgevel van 't Schoon Verdiep. Maar de Grote Markt kan je niet zomaar met je auto of kar oprijden want er staan "inzinkbare paaltjes".

Dus paardje komt eraan en hopla paaltjes naar beneden. Achter 't gat van de kar schieten die paaltjes gelijk paddestoelen weer omhoog en dan heb je één toerist!

Eén toerist die zijn krant leest, die dus niet merkt dat er tussen zijn benen een paal omhoog aan 't komen is en dat pas voelt als die ter hoogte is van 't klokkespel. Wel ik heb nog nooit iemand zo'n bokkesprong zien maken om te voorkomen dat er "Bim, Bam Beieren" zou gespeeld worden.

Leest uw krant thuis of op een terras, dat is veel veiliger!!!

3 opmerkingen:

zapnimf zei

Dat zie ik nu zo voor mij, sè.

Een arrogante automobilist was nog leuker geweest.

Anoniem zei

Whoehahaha ! Die had ik ook graag zien springen ! :-D

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Zapnimf: dan had ie ineens een vidangeke kunnen doen van zijn auto..want die had de hoogte ingegaan.

@Michenco: was heel grappig.. maar hij vond van niet..tja se...

Christel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...