woensdag 26 oktober 2011

Die bestaat niet echt

Waarmee het begon:

M.K.P.: "Ik geloof nog in de Sint!"
Ik: "Waarom zeg je "ik geloof?"
M.K.P.: "Weet ik niet, maar ik geloof er nog in."

En zo ging de conversatie nog even verder.

Uiteindelijk hebben wij dan bevestigd waar hij al wat lucht van had.

En toen kwamen de tranen. Tranen die betekende dat hij dacht dat omdat hij het nu wist, dat er nooit geen Sint meer zou zijn.

Tuurlijk komt er nog steeds een Sint, tuurlijk worden er nog brieven gemaakt, tuurlijk zetten we nog een schoen en wortel klaar en tuurlijk drinkt papa de borrel voor Zwarte Piet op! Dat blijft gewoon een traditie ten huize Claessens.

En dan waren er de dagen nadien.

Ieder dag werd er wel één of meerdere vragen gesteld hoe wij dan dit of dat deden, etc...

En ook zotte dingen.

M.K.P.: "Weet je mama, als we nu in een winkel zijn en er zit een Sint en we gaan nadien naar een andere. En die Sint daar, zit te hijgen, zo van "hijg, hijg, hijg", awel dan is dat dienen van de vorige winkel. Die heeft dan keihard gelopen van de ene naar de andere!"




11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik weet het dus niet. Vorige week zei ik wat over de sint en Amke bekeek me net of ze dacht dat ik er nog in geloofde. Ze zei niets. Mogelijk zwijgt ze voor Ella, mogelijk gelooft ze er nog in.

;-)

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@ms: Ze wilt je de ontgoocheling mss besparen. :-) Ja, soms denk ik weleens: Zouden ze het al niet vroeger weten dan ze ons werkelijk vertellen?

Fijn dat je hier eens langs komt! Wat is jouw blog, want ik kan dat niet vinden als ik op je naam klik.

Christel

Anoniem zei

Wel, jij was bij mij (http://wizzewasjes.be) langs geweest, daarmee kwam ik hier terecht.

Maar ik snap niks van dat reageren bij Blogspot en Blogger. Ik heb een (of ik heb geen) Wordpress account en kan dus niet met Wordpress reageren en met dat Google account moet ik steeds mijn gmail gaan afmelden om de andere aan te melden.

Ik zal dat eens moeten uitvlooien.

Ariadnesdraad zei

@ms : ik reageer altijd met naam url...

Ariadnesdraad zei

G. reageert precies zoals ik toen het mij verteld werd! :)

ms zei

Dan zie je mijn hekske niet.

Anoniem zei

Het is het einde van het onschuldig kind zijn, eens ze het weten. Geen wonder dat ze er zo lang mogelijk willen aan vast houden.
Mij werd het verteld door de juf net voor we naar de turnzaal moesten voor zijn grote intrede. Wat een ontgoocheling !

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Ariadnesdraad: Maar de woorden: traditie wordt in ere gehouden, waren de tranen snel weg.
@Michenco: Amaai, die wist haar moment niet te kiezen.

D en N zei

Geniaal die kinderlogica! Ik heb ooit een stukje van Harrie Jekkers gehoord over hoe hij reageerde toen hem werd verteld dat Sinterklaas niet bestond. Kan het helaas niet op youtube vinden, maar het heeft veel weg van M.K.P!

zsazsazsu zei

LOL ! Ja het heeft toch effe tijd nodig hé om die 'realiteit' los te laten.

zapnimf zei

Ik geloof nog altijd in sinterklaas.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...