donderdag 13 oktober 2011

Straf

M.K.P. had gisteren straf (hij was niet alleen).

Straf waarom hoor! Omdat hij 2 pagina's in zijn dicteeschrift had overgeslagen.

Alloo Koekoek, moet men hiervoor een kind straffen? Heb gezegd: "Er wordt hier niets geschreven van straf!"

Een bagatel zo opblazen en daarvoor een kind dan 20 x laten schrijven: "Ik mag geen bladen overslaan."

Het Mothership heeft haar e-mail geschreven, herschreven, nog eens herlezen (durf nogal wat nijdig zijn op zo'n momenten) en dan verzonden.

Te zot voor woorden eigenlijk en behoorlijk hilarisch!

UPDATE: de juf had heel koeltjes gereageerd: "Dan moet je het niet maken."
En wij hebben niets ontvangen van e-mail, briefje, of iets dergelijke. Misschien komt dat nog want we waren niet de enige die gereageerd hadden.



 

9 opmerkingen:

zsazsazsu zei

mo gow zeg ! Da's nu toch echt bij 't haar gegrepen.

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Zsazsazsu: Zeker en vast. Wat is de volgende strafbepaling: de metalen regel :-)

Christel

Ariadnesdraad zei

Ik ken dat scenario precies van ergens....

Moois van mie zei

ik ben benieuwd naar de reactie ! ( en goed van je ! )

Anoniem zei

Gewoon de lege bladzijden aan elkaar kleven en opgelost ! Een verbale opmerking ware genoeg geweest, volgens mij.

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Michenco:exactly.... heb ik ook zo gemaild... maar tja...:-)

Christel

zapnimf zei

Haal die kleine van die school af!

Wat is me dat? Ik dicteer in drie en vier en als de helft op de juiste kant schrijft, er een datum bij krijgt en zijn titel onderstreept, dan spring ik een gat in de lucht.
(En alles drie keer gezegd hè : "Zet nu je vinger voor de kantlijn (ja? iedereen? controleer je buur) en schrijf de datum (zie bord). Enz enz...

Neej neej, geen bladen dichtplakken bij dictee, want die schrift heeft te weinig bladen. Bij wiskunde (oefeningen uit het leerboek) (werkboek is invulboek) daarentegen, kan je iedere les gerust wat dichtplakken, die geraakt nooit vol.

zapnimf zei

En dan nog 20 keer een zin laten schrijven. Dat is een straf van 40 jaar geleden.

Wat een zottin.

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Zapnimf: je moet dan weten dat die juf 30 jaar oud maar is ofzo. Ik had haar ook gezegd dat het beter was als ze er gewoon iets van had gezegd.

Een andere mama die had geschreven dat ze vond dat de school terug ging naar opvoedingsmethodes van 50 jaar terug.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...