donderdag 20 oktober 2011

Ik ben nen trapper kwijt

Neen, geen andere uitdrukking voor een vijs kwijt zijn. Ik heb die nog allemaal, enkel werken er twee  met de vroege, twee met de late en één met de nacht!:-)

Nope... het gaat wel degelijk om den trapper van mijnen velo. Het begon deze avond eerst al met twee keer mijn ketting eraf en dit allemaal op een kwartier fietstijd (van werk naar de school van M.K.P).

Bij de tweede maal vertrek ik en hoor iets vallen. Ik zie een stuk metaal liggen en denk eerst nog: "D'er ligt toch wel wat vuiligheid in de Antwerpse straten van mensen!". Bleek dat dus al een stuk van mijn trapper te zijn (compleet doorgeroest).

X-tijd geleden was ik uit diezelfde pedaal al een reflector verloren, maar goed nen reflector... dat ge mist, is niet zo erg.

Dus ik spring gezwind op mijn stalen ros en twee trappen later valt een rubber van mijn trapper, dan den andere en daar stond ik dan (jaja verdoemenissen hoorden er ook bij) zonder trapper en enkel dat stukske rond metaal.

Een geluk bij een ongeluk had ik vandaag mijn "madammekesschoenen" (schoenen met hak, zoals M.KP. dat noemt) aan en geen platte schoenen, zodat ik toch mijn hiel rond dat metaal dat nog restte kon zetten.

De school heb ik gehaald alsook onze homestee.

En morgen? Wel morgen, sta ik gewoon bij de fietsenmaker en mag die maken: een ketting die er liever op dan af ligt, een trapper, een ordentelijk achterlicht... en dan zijn we weer klaar voor fietsen zonder miserie.

11 opmerkingen:

Ariadnesdraad zei

Zolang ge d'r geen seskes van gekregen hebt, valt het mee (Je lidmaadschap is toegekend, haha, ;)

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

Lichtelijke seskes... merci voor mijn lidkaart! :-)

zapnimf zei

Een fiets is handig zolang je hem maar niet moet onderhouden.

Moois van mie zei

klinkt herkenbaar :-)
merci voor je compliment bij mijn interview en misschien tot zaterdag ( zouden we mekaar herkennen ? )

Lutje zei

en meestal is alles tegelijk kapot :o)

http://gilbert-mijnfotoalbum.blogspot.com/ zei

ach het is maar een fiets, als er aan jou maar geen stukken afvallen,
dat zou pas erg zijn, niet waar
gilbert

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

Klopt inderdaad en deze morgen vaneir de ketting eraf!!! Ik moest er wel mee fietsen want fietsenmaker zit hier aan mijn werk, dus straks glip ik even weg.

Anoniem zei

Een fietsmaker op je werk ? Dat is handig !
Ik ben eens heel de trapper verloren en had geen staafje meer om op te duwen. Het ging niet meer om te fieten en moest te voet verder. Ook heel vervelend !

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Michenco: fietsmaker zit achter de hoek, ontzettend handig. Ik had geluk dat het staafje er nog was! :-)

D en N zei

Een band kan ik nog wel plakken (mijn vader heeft het me geleerd nadat ik elke week met een platte band thuis kwam haha!) maar trappers en kettingen? Daar mag de fietsenmaker zijn handen aan vuil maken ;-)

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Nienke: Knap van je! Maar een ketting is op één, twee, drie klaar bij mij. Deze ochtend wou iemand mij helpen maar heb beleefd geantwoord dat ik al ZO bedreven was dat ik het zonder zijn hulp perfect kon. :-)

Christel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...