vrijdag 8 april 2011

Hoofdletter of niet, een wereld van verschil

G: "Mama, ik heb héél slecht nieuws! M. gaat niet meer naar onze school komen, want hij verhuist naar het buitenland".
C: "Dat is inderdaad minder leuk nieuws. En weet je waar hij naartoe gaat in het buitenland?"
G: "Ik dacht Amerika maar ik weet het niet zeker!"

Gisteren zag ik de mama en de papa van M. en dus kwam bij mij dé vraag over de lippen: "Waar gaan jullie naar toe, want volgens Gaëtan verhuizen jullie naar het buitenland?"

M&P: "Wij verhuizen naar het buitenland???? We blijven in Belgïe, maar zijn wel verhuisd. Namelijk naar het Buitenland (Bornem)."

Zo zie je maar in de gesproken taal is een hoofdletter niet zo uitgesproken en uiteraard die Mijnheertje Koekepeertje van ons... die dacht buitenland, dat is buiten België.

Maar opgelost dus!

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...