donderdag 19 mei 2011

Ergernis van de week

Dinsdag kom ik aangefietst aan de school en twee jonge "trutselkes" springen van het bankje op.

Trtslsks: "Mevrouw, mogen wij iets vragen?!"
Trtslks:"Awel zij had een fiets zoals de uwe en die is nu gestolen. En ik zei tegen haar, aan de school zie ik er 's avonds meestal eentje staan zoals die van u en misschien is het ook wel die van u!"

Euh, pardonnekes.....; hoor ik 'tees hier na goed!

Ondertussen omsingelen ze mij en komt er nog een jonge snaak, die bij het gezelschap hoorde ook wat te dicht in mijn "ademruimte" staan.

C: "En dus nemen jullie nu maar aan dat mijn fiets, die van jouw is!"
Trtslsks: "Ach, dat zou toch kunnen want zoveel zie je die fietsen niet rijden! Waar heeft u deze gekocht?"
C: "Ik heb die van mij al drie jaar!"

Geen zin in een nutteloze truselkesdiscussie, bel ik aan, en als de schoolpoort open zwiert, roep ik nog: "En ik hoop dat als ik terug kom MIJNEN VELO hier nog staat!"

Als ik buiten kom zijn ze niet meer te spotten aan de poort, maar staan op de hoek van de straat nog wat te draaien.

En ik zou ik niet zijn (en pas op, met ouder worden zijn de scherpe kantjes al wat minder) als ik toch nog eens van mijn peretten moet kunnen geven.

Dus ik rem met mijn "Karma" naast hun en gooi eruit waar ik mijn fiets heb gekocht!

Trslks: "Ja, maar ik heb wel een bewijs van de politie dat hij gestolen is!"
C: "En ik een aankoopbewijs van mijn fiets!"

Trutselkes geven de strijd op en ik zet mijn voeten op mijn pedalen om verder te gaan! Man toch!

Er is meer dan één koe die "Blaar" noemt hoor en zo ook met fietsen!

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...