dinsdag 29 november 2011

Denk dat ik eens niet ga.

M.K.P.: "Vrijdag ga ik niet naar school!"
Ik: "Ach ja, en ter ere van watte ga je dan niet gaan?"
M.K.P.: "Allez, weet ge dat weer niet meer!"

Oh, oh... die moeder met haar geheugenverlies weer zeker! Neen, neen neen!

Ik: "Heb je dat zelf beslist? Vrijdag las ik eventjes een dag pauze in."
M.K.P.: "Goh, dat is omdat, allez ja, zeg ge weet dat wel zunne!
Ik: "Ge bedoelt misschien dé facultatieve verlofdag? Maar dat is wel volgende week vrijdag."
M.K.P.: "Dat was het!"

Ze hebben wel 4 roze kaarten om eens afwezig te zijn maar daar wordt bij ons geen misbruik van gemaakt.
Maar dit is gewoon één dag, geen school.

7 opmerkingen:

zapnimf zei

Ik vind persoonlijk die roze kaarten gene cadeau, vooral bij mijn tienerkinderen niet, die denken echt dat ze die zomaar op kunnen gebruiken.

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Zapnimf: velen zijn dat als een vrijgeleide. Er zijn zelfs ouders die zeggen: "Voor wat hebben ze dat anders?!" Dan komt mijn haar omhoog se... Wij hebben er maar één keer gebruik van gemaakt. Dat was omdat pappie zijn begrafenis op een vrijdag was.

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

zien.. moet het zijn uiteraard

Unknown zei

op 't school van onze jongens hadden ze dat niet. ik wist zelfs niet af van 't bestaan van zo'n systeem met 'roze kaarten'. Hebben ze ook 'gele' en 'rode' kaarten? ;-)))

Anoniem zei

Wat een vreemd systeem met die kaarten. Ja, geen kinderen hier dus ik zou niet weten hoe het nu gaat.
En is hij dan geweest ?

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Hilde: dat zijn kaarten waar je dus zogezegd 4x afwezig kan zijn, zonder ziektebriefje.
@Michenco: Vind dat ook overbodig. Als je ziek bent, heb je sowieso een doktersbriefje. Het is volgende week vrijdag (9/12) dat het geen school is.

D en N zei

Dat systeem ken ik ook niet, zal wel van deze tijd zijn? Van mijn moeder mochten wij elk 1 dag per schooljaar schoolziek zijn. Voor de rest: schop eronder, niet zeuren en gewoon naar school!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...