donderdag 24 november 2011

Vraag het gewoon de volgende keer, dan ga ik wel al op de grond liggen.

Gisteren was er de firmawagen, de fietser en de maxi-cosi die mij als hun gemene deler zagen.

's Ochtends fietste ik van onze garage via een stukje van onze straat (normaal doe ik dat niet, maar het was rood en had geen zin in wachten) en reed onze buurman mij haast van mijn sokken met zijn bedrijfswagen aka camionette. Ik ging in de torpedo-rem, gooide hem een vieze blik nadat ik mijn fietsbel verkracht had door te bellen en mijn stem weer terug bijna kwijt was van 't roepen. Het enige wat hij deed was mij aankijken  alsof hij 't onschuldige schaap was. "Past maar op manneke, de "Nexten" keer is het mijnen toer."

Op terugweg (van de school nr huis) was ik bijna op het einde van de Clementinastraat om zo de Ballaerstraat in te gaan en komt er een jeugdige fietser dezelfde straat in maar langs mijn kant. Ik kon nog net torpedo-remmen, maar hij knalt op mij! Wees maar zeker dat hij alle plagen van Egypte over zich heeft gekregen. En het enige wat hij stommelde was: "Excuseer!".
Stel dat mijn stalen ros een stalen gevaarte op 4 wielen was geweest, dan had de politie allicht aan de deur van zijn ouders gestaan, want hij had serieus gekreukeld geweest.

Middaguur bijna, fiets terug naar de school en aan de Eeuwfeestkliniek reed een auto achter mij... niets aan de hand. En ineens vanachter een geparkeerde auto steekt een tienermoeder voor mijn wielen en die van de auto over met haar maxi-cosi. Weer torpedo-remmen en toeters (van de auto) en bellen (van mijn fietsbel) en dat wicht is nog verontwaardigd.

Blijkbaar was ik gisteren de rode lap voor de stier.

7 opmerkingen:

D en N zei

Levensgevaarlijk als jij over straat gaat met de fiets, dat blijkt wel weer. Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen, maar de schrik en frustratie zit er daarna wel goed in!

Ariadnesdraad zei

Een goei beschemengel heb je, en een sterk hart!

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Nienke: Inderdaad daar wordt men wat gefrustreerd van. Als ik met de auto rij, dan let ik echt op de punten waar ik ook als fietser voorbij kom. En als het fietspad daar smal is en er fietst iemand op dat moment, dan geef ik die extra ruimte.. omdat ik weet hoe kort je anders langs hen rijdt.
@Ariadnesdraad: Wees daar maar zeker van. :-)

zapnimf zei

Bij tienermoeders komt de verkeerseducatie na de sexuele voorlichting... euh, ook niet precies.

Juffrouw Sanseveria zei

Maar die torpedo, dat is toch ook niet alles hoor! Ik durf sommige hellingen niet eens af te rijden, uit schrik dat ik niet op tijd gestopt geraak!

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

@Zapnimf: Dat is zo gelijk, wat was er eerst? De kip of het ei-stellingen.
@Juffrouw Sanseveria: Bijremmen met je voorrem, zoals ik doe. En aangezien ik dan brute force ben, trek ik die dan over en kan ik nog net voor ik tegen de garage bots, stoppen. :-)

Anoniem zei

Je moet tegenwoordig overal ogen hebben, met gelijk welk voertuig !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...