woensdag 24 augustus 2011

Pieds nus

Volgens mij is Burenbron aan het herbronnen of in ieder geval, hij wil zich volgens mij één maken met de natuur.

Eergisteren gingen wij (H.T.B. en Mijnheertje Koekepeertje) schommelen bij ons aan de overkant. Op het moment dat wij één stap uit de deur plaatsten, begon het te druppelen. Maar dat hield ons niet tegen.

We zaten nog meer net twee beentjes in de lucht als het raam van Burenbron open zwierde. Volgens mij heeft die een supersonisch oor, waar hij alles, maar dan ook alles mee hoort. Goed, dat weten wij, en dan is het ook al grappig.. want dan ga je aftellen "van a een, van a twee, van a drei... raampje open!"

En daar hing hij dan, met de blote, ronde buik en zijn altijd aanhebbende Hawaïaans oranje short...

Tijdelijke vervanger, tot ik een real one heb kunnen maken
Dus er steekt zich een conversatie af tussen Burenbron en de schommelende H.T.B. Eigenlijk is het wat schreeuwen naar elkaar naar de overkant toe. Maar om een lang verhaal (weeral) kort te houden, wordt er geopperd door H.T.B. dat een glaasje "cav(i)a" op een schommel wel zou smaken.





En aangezien Burenbron maar een half woord nodig heeft, stapt hij enkele tellen later, en hier komt zijn herbronningsmoment, op blote kalisjen (voeten) naar ons toe. Over het gangpad, over de korrelige straat, op het gras, op het kunstgras met een pintje bier in zijn handen voor H.T.B. De cav(i)a was op, dus ik bleef zonder iets schommelen.... allez, ik had wel een natje door de regen, die van druppelen naar een hogere versnelling was gegaan.

Nu gisteren terug op "de blote kalisjen", wat de aanleiding nu was.. wij zaten er deze keer voor niets tussen. Maar het was allicht om dat "Burenbron's vrouw" haar beste, dikke vriend (zo noemt zij haar vuilniszakken) aan het buiten zetten was.

En dan hoort een straatcontrole er bij...

Ik wou een foto ervan nemen... maar te laat.. maar een dezer.. doe ik het wel eens.








Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...