vrijdag 8 juli 2011

Garam masala

Eten we vanavond, liet ik aan Luc weten deze namiddag.

Ik kreeg prompt een mail terug:

"Hoe eet je dat? Met vork of lepel? En hoeveel dagen heb je dan de schijterij!!" (Die van Antweirpen toch hé). En zo ging het nog even door, van 't een absurde in 't ander.

Maar dus op de stoofbuis staat dit lekker te geuren in afwachting van de komst van de heer des huizes en Mijnheertje Koekepeertje.

"Ge moet proeven van uw gerechten", wordt er door menig TV-kok geprentendeerd. Hetgeen ik dan ook gedaan heb én eerlijk gezegd:

"Ik heb het héél goed gekruid. Zo goed, dat van 't pikante, uw gatteke open en toe gaat gaan (dees komt van de Luc, maar ik gebruik het nu even), het zal doppen worden in plaats van wrijven!".

Chilivlokken vond ik niet, maar daar heb ik dan van die Spaanse pepertje (ééntje want het is al hothothot genoeg) genomen. En de "garam masala-kruiden" heb ik vervangen door "Tikka-kruiden".

Comment le faire? Wel, ik kan dat hier gaan opsommen, maar de link van 't gerechtje is wat easier.....

http://www.njam.tv/recepten/indiase-kip-met-garam-masale-en-yoghurt

Indien we nu een paar dagen niets van ons laten horen, dan weet u het... dan komt het omdat de "Dobbel-U-C" onze new best friend is.

De Wever durft dan misschien zijn nek niet uit te steken, maar wij wel en daarom:

"Morituri te Salutant"

2 opmerkingen:

Moois van mie zei

volgens mij was dat heel lekker !
( ge kunt die garam massala trouwens ook kant en klaar als kruiden kopen in de sun wah of in dat kruidenwinkeltje in de hoogstraat, ik heb dat in huis al moet ik eelrijk toegeven dat dat max 1 keer per jaar de kast uit komt ;) )

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

Het was overheerlijk, Me! Idd, daar had ik die kunnen vinden, maar dan had de rest inderdaad steen geworden na verloop van tijd in de kast.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...